هاست لینوکس معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تشریح کرد: آخرین وضعیت سامانه تحلیل و نقد آرای قضایی
فرهنگی ، ادبی ، اجتماعی
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تشریح کرد: آخرین وضعیت سامانه تحلیل و نقد آرای قضایی
پنج شنبه 10 دی 1394 ساعت 18:18 | بازدید : 842 | نویسنده : علی عابدینی | ( نظرات )
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تشریح کرد: آخرین وضعیت سامانه تحلیل و نقد آرای قضایی
معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تشریح کرد: آخرین وضعیت سامانه تحلیل و نقد آرای قضایی

 

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه آخرین وضعیت سامانه تحلیل و نقد آرای قضایی (تناد) را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری ضمن تعریف سامانه «تناد»، اظهار کرد: سامانه تناد که از اول تیرماه سال جاری کار خود را آغاز کرده است، سامانه‌ای است که داخل قوه قضائیه راه‌اندازی شده و ارتباطی به سامانه ارایه خدمات مردمی ندارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر این سامانه صرفاً پایلوت شده و تیمی از پژوهشگاه علوم قوه قضائیه به آن دسترسی دارند و بعد از خروج از مرحله پایلوت آن را در اختیار قضات و دیگر کارکنان قرار می‌دهیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: در مرحله بعدی طبق ماده 653 قانون آیین دادرسی کیفری می‌توان اطلاعاتی راجع به احکامی را در اختیار پژوهشگران قرار خواهد داد و البته طبق بندهای موجود در این ماده از قانون آیین دادرسی کیفری،‌ این امر با الزام به رعایت حریم خصوصی افراد صورت می‌گیرد.

به گفته وی، طبق ماده 653 قانون آیین دادرسی کیفری، قوه‌قضائیه موظف است اطلاعات مشخصی را از طریق «درگاه ملی قوه‌قضائیه» ارائه کند و آنها را روزآمد نگه دارد. این اطلاعات شامل نشانی، شماره تماس و پیوند به تارنمای (وب‌سایت) تمامی معاونت‌ها و دادگستری‌های استان ها، دستگاه های تابعه قوه قضائیه، وزارت دادگستری، کانون‌های وکلای دادگستری و کارشناسان رسمی دادگستری، کلیه قوانین لازم الاجراء، آراء وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور و آراء هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه‌های رئیس قوه قضائیه و نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه، آراء صادره از سوی محاکم در صورتی که به تشخیص قاضی اجرای احکام خلاف عفت عمومی یا امنیت ملی نباشد به صورت برخط (آنلاین) برای تحلیل و نقد صاحب‌نظران و متخصصان با حفظ حریم خصوصی اشخاص، خدمات معاضدت قضائی به مقامات ذی‌صلاح سایر کشورها بر پایه اسناد و معاهده‌های همکاری حقوقی بین‌المللی و اطلاعات راجع به خدمات حقوقی و قضائی به ‌اتباع سایر کشورها، آموزش آسان و قابل ‌درک عمومی چگونگی اقامه دعوی برای شهروندان و اطلاعات پژوهشی و علمی حقوقی ـ قضائی است.

شهریاری همچنین از اتصال دادسرای انتظامی قضات به این سامانه خبر داد و افزود: به زودی این سامانه در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد تا امکان نظارت بر آرای قضات هم از این طریق میسر باشد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همچنین اخیراً تصمیم‌هایی گرفته شده که سامانه تناد را به دادستانی کل کشور اتصال دهیم که دادستانی کل نیز بتواند از این سامانه استفاده کند.

این مقام قضایی تأکید کرد که سامانه تناد برای تحلیل و نقد آرای قضایی است و در سال اول فقط در اختیار قوه قضائیه است و پس از آن آرای قضایی در بستر اینترنت در معرض نقد و بررسی صاحب‌نظران قرار خواهد گرفت.

به گفته شهریاری، تناد مخفف تحلیل و نقد آرای دادگستری‌ها و دیوان عدالت اداری است. 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
گیرنده دیجیتال موبایل
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فریاد زیر آب و آدرس iranshahab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 133
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
cache01